Scouts ‘t Hoekske

Scouts en Gidsen Vlaanderen

O1513G [Gouw Gent – District Moerkensheide]

Maria-Aalter, oprichtingsjaar: 1977-1978

Totaal ingeschreven bij onze groep

Actieve leiding

Jaar bestaan

Lokaal

Aalterstraat 6

9880 Aalter

Loods

Bij het speeltuintje

Kleine Zouterdreef

9880 Aalter

info@scoutsthoekske.be

Rekeningnummer

Activiteiten

Elke zaterdagvoormiddag is er werking. Deze werking start om 9.30u en loopt tot 11.45u. We verzamelen aan ons lokaal (de oude lagere school) (tenzij anders vermeld op het maandprogramma). We vragen aan ouders om te parkeren op de parking voor de kerk. Elke twee maanden krijg je een maandprogramma met de activiteiten voor de komende periode.

Groepsleiding

De scouts wordt in goede banen geleid door de groepsleiding: dit jaar zijn dat Brecht, Catho en Erben. Heb je ergens een vraag over, aarzel dan niet om ons te contacteren via groepsleiding@scoutsthoekske.be of via onderstaande GSM-nummers!

Brecht Opstaele

Malachietgroene Vernuftige Patrijs

Erben Decoster

Kobaltblauwe Onbaatzuchtige Arend

Kobe Van de Craen

Pientere Agoeti

Yana Dejaegere

Dingo

Uniform

Bij onze groep vragen wij geen verplichte aankoop van een uniform. Het is vaak wel belangrijk om herkenbaar te zijn als scoutsgroep, daarom vragen we wel aan om een sjaaltje (de rood-blauwe groepsdas) te dragen op de werking en op uitstappen. Bij de oudste takken (givers, jin) kan een scoutshemd ook zeker van pas komen, aangezien zij wel al eens op pad gaan zonder de leiding.

De sjaaltjes (9 euro) zijn enkel bij ons te krijgen, maar we hebben er steeds op voorraad. Ook veel van de tekentjes die je op je hemd kan naaien hebben we op voorraad. De jaartekens en kamptekens geven we elk jaar gratis. Vraag er gerust naar bij de leiding voor of na de werking. Voor de aankoop van een scoutshemd of andere scoutskleren raden we aan om eens langs een Hopper-winkel te passeren om de maat te passen. Meer info vind je op de website: www.hopper.be/winkel

Verzekering

Scouts en Gidsen Vlaanderen voorziet voor al onze ingeschreven leden een verzekering tegen lichamelijke ongevallen en burgerlijke aansprakelijkheid tijdens scoutsactiviteiten. Een ongeluk(je) gehad op de scouts? Contacteer de groepsleiding en stuur de factuur van je doktersbezoek… door, de groepsleiding doet een aangifte en Ethias neemt contact met u op voor de verdere afhandeling.

Opgelet! Je bent pas verzekerd na inschrijving. Wij controleren niet steeds of alle leden op de werking al dan niet ingeschreven zijn, het initiatief om in te schrijven ligt bij de ouders (m.a.w. neem een kijkje op Inschrijven en spreek de leiding aan). Bij een ongeval of schade waarbij een niet-ingeschreven lid betrokken is, ligt de verantwoordelijkheid volledig bij de ouders van het lid en is het mogelijk dat de verzekering niet tussenkomt. Het is wel mogelijk om een activiteit mee te doen zonder al in te schrijven (om eens te proberen), maar breng dan wel zeker de leiding op de hoogte.

Verkeersveiligheid

Eerst en vooral een dikke pluim voor iedereen die met de fiets naar de scouts komt! Het is goed voor het milieu, goed voor de gezondheid en het vermindert de autodrukte op zaterdagvoormiddag. Als je dan toch niet met de fiets kan komen, willen wij het carpoolen promoten. Er zijn al een aantal ouders die dit reeds toepassen en dit is uiteraard in ieders voordeel.
Om parkeerproblemen te vermijden en de fiets- en voetpaden veilig en vrij te houden, vragen we om te parkeren op de parking voor de kerk. Vanaf daar kunnen de kinderen dan te voet naar de lokalen gebracht worden.

Alcohol- en drugsbeleid

Om het welzijn van alle leden, een verantwoordelijke houding van de leiding én een kwalitatieve scoutswerking te garanderen werden er – bovenop de wettelijke regels – enkele afspraken gemaakt omtrent roken, alchoholconsumptie en druggebruik. Deze werden opgenomen in dit alcohol- en drugsbeleidsplan. Samengevat: voor <16-jarigen geldt op het vlak van roken, alcohol en drugs een nultolerantie, het rook- en drinkgedrag van >16-jarige leden wordt zo veel mogelijk beperkt en alle leiding moet zich verantwoordelijk kunnen gedragen en zet zich steeds in voor het welzijn van de leden.

Gegevensbeleid

De scouts respecteert de nieuwe richtlijnen m.b.t. de Europese privacywetgeving (GDPR). De opgevraagde gegevens bij inschrijving worden bijgehouden in de groepsadministratie van Scouts en Gidsen Vlaanderen en worden gebruikt voor de verzekering en voor een goede werking van de scouts. Tijdens activiteiten worden ook af en toe foto’s genomen, die kunnen worden verspreid via onze eigen communicatiekanalen (Facebook, website e.d.). Met vragen of opmerkingen kan u steeds terecht bij de groeps- of takleiding. PrivacyverklaringVerwerkingsregister

NOTA: Informatieplicht Statuut van de vrijwilliger