Historiek

Oprichting

Onze scouts werd opgericht in september 1977 als gemengde scoutsgroep. Een eerste infoavond op 16 september zou het startschot geven voor het opstarten van de tweewekelijkse werking op zaterdagnamiddag. De eerste opsplitsing in takken gebeurde op de werking van 14 januari 1978, met eerste, tweede en derde leerjaar in de welpen en het vierde, vijfde en zesde leerjaar in de jonggivers.

Brief van 10 september 1977 over de oprichting van onze scouts

Uitnodigingen voor de werkingen.

Evenementen

Doorheen de jaren heeft onze scouts voor heel wat leven in Maria-Aalter gezorgd. Van fuiven, quizzen en etentjes tot kerstboomverbrandingen, wat hebben we nog niet gedaan?

Groep

Evolutie van ledenaantallen, leiding en groepsfoto’s

Oudleiding

Iedereen waar onze scouts op kon bouwen