Evenementen

Deze pagina is nog in opbouw, heb je nog affiches, leuke verhalen of informatie? Stuur deze zeker door naar info@scoutsthoekske.be

Trappistenbar

Sinds 1995 organiseren we onze gekende Trappistenbar in het centrum van Maria-Aalter. Bij de eerste editie is twee weken op voorhand beslist een bar te organiseren tijdens de kermis op zondag. Toen lag Pukkelpop nog in hetzelfde weekend en werd er ‘s morgens van Pukkelpop naar huis gegaan om op te zetten en ‘s avonds tot 5 uur te feesten aan de Oude Smisse. Om 18u moest er al achter een nieuwe remorque bier gereden worden bij de brouwer. Sindsdien is het een vaste aanwezige tijdens de kermis. In 2020 werd een editie gemist door de coronaregels en werden in de plaats Trappistenmanden verkocht.

Squize

Onze Squize is een jaarlijkse quiz in februari. De tien rondes en twee tussenrondes worden in elkaar gestoken door de leiding en oudleiding. Er wordt steeds in de grote zaal van het ontmoetingscentrum in Maria-Aalter in ploegen van vier gequizt. De eerste Squize is georganiseerd in 2012 en tijdens het coronajaar 2021 is er één editie geannuleerd.

Scoutsetentje

Scoutsetentje was ons jaarlijks eetfestijn met optredens van leden en leiding.

Winterbar

In 2017 organiseerden de jin de eerste Winterbar, om het verlies van de kerstmarkt op de lagere school wat op te vangen. Dit was meteen een groot succes en de Jin van 2018 organiseerden opnieuw een succesvolle Winterbar. Omdat er in 2019 geen Jin was, nam wat leiding en oudleiding de taak op om toch te zorgen dat er een Winterbar was. Toen kwam corona en zo was er in 2020 geen Winterbar en moest de editie van 2021 uitgesteld worden naar maart. In 2022 was er zo twee keer een Winterbar. De tweede Winterbar van 2022 ging door aan onze nieuwe lokalen in de Aalterstraat, met meer tenten én een kerstmarkt met knutselwerkjes van de jongere leden en andere standjes.

Giverbar

Naast Trappistenbar tijdens de augustuskermis, organiseren we ook een bar tijdens de meikermis. Deze wordt in elkaar gestoken door onze Givers en hun leiding om geld in te zamelen voor hun kamp.

Jinsane

Na jaren is er opnieuw een fuif in het ontmoetingscentrum van Maria-Aalter! In 2022 voor het eerst georganiseerd door de Jin van dat jaar.

Jubilea

40-jarige bestaan (2017-2018)

Voor ons 40-jarige bestaan werden talrijke activiteiten voor ouders en oudleiding georganiseerd. Zo was er het oudleidingsweekend naar …, een dropping en lasershoot aan de loods.

Boekje voor het 40-jarig bestaan

45-jarige bestaan (2022-2023)

Onze 45e verjaardag is een speciale. Dit jaar zijn we namelijk ook ingetrokken in onze nieuwe lokalen, de oude lagere school in de Aalterstraat. Hier organiseerden we Bar-becue op startdag en een groot bierpongtoernooi voor oudleiding. We gingen ook op een machtig oudleidingsweekend naar Nieuwpoort met 64 leiding en oudleiding.

Bar-becue:

Om de lagere school een eerste keer voor te stellen en ons feestjaar te openen, organiseerden we na onze startdag een BBQ met slagerij Claeys-Eggermont op de speelplaats. Met een 200-tal inschrijvingen was dit zeker een succes! Na de startdag openenden we met een receptie de lagere school en gaven Antoon en Erben een speech. Als bedanking voor oudleiding, werden bedankingspakketten uitgedeeld. Er werd de dag voordien een hele dag regen voorspeld, maar uiteindelijk hebben we gelukkig geen druppel gezien.

Oudleidingsweekend:

Vroegere fuiven: