Nieuw lid

Benieuwd naar onze scouts? Op deze pagina vind je alle informatie voor nieuwe leden. Eerst en vooral nodigen we je graag uit op onze startdag, telkens de zaterdag voor de start van het academiejaar, meestal het laatste weekend van september (zie Kalender). Heb je deze gemist? Geen probleem, doorheen het jaar mag je vrijblijvend komen naar enkele activiteiten om eens te proeven of de scouts iets voor jou is. Spreek achteraf gerust iemand van de leiding aan voor de inschrijving, of je kan meteen online inschrijven via Stamhoofd (de link vind je onderaan deze pagina).

Naamgeving

Al die woorden zoals tak, groepsleiding, takleiding… Wat betekenen ze allemaal? Hier een overzichtje:

• Werking: zo noemen we onze activiteit die normaal op zaterdagvoormiddag van 9u30 tot 11u45 doorgaat.
  • Tak: een onderverdeling van onze groep op leeftijd, meestal per twee of drie jaar.
  • Takleider/-leidster: de leiding die binnen hun tak het eerste aanspreekpunt is voor ouders.
  • Groepsleiding: deze leiding zorgt voor een goede werking van de scouts. Financiën, verzekeringen, website, mails, inschrijvingen en het ondersteunen van de leiding zijn hun belangrijkste taken.
  • Materiaalmeester: deze leiding zorgt ervoor dat het materiaal van de scouts (tenten, tafels, banken, kookgerief, douches…) in orde is voor de werkingen en kamp.

Takken

Bij onze scouts worden de leden verdeeld in takken, een opdeling op basis van leeftijd. In specifieke gevallen kan iemand in een andere tak toegelaten worden, neem hiervoor zeker eerst contact op met de leiding. Dit zijn onze takken (Als je op de naam klikt, vind je meer informatie over de tak, de volgende werkingen en de leiding):

Benieuwd naar alle leiding? Die vind je hier: Leiding (De leiding voor het volgende werkjaar wordt begin september bekendgemaakt)

Werking

Onze werking is elke zaterdagvoormiddag van 9u30 tot 11u45, tenzij anders vermeld op het maandprogramma en de website. We verzamelen aan onze lokalen in de Aalterstraat (de oude lagere school) (tenzij anders vermeld op het maandprogramma). We vragen aan ouders om te parkeren op de parking voor de kerk. Elke twee maanden krijg je een maandprogramma met de activiteiten voor de komende periode, de werkingen staan ook steeds op de site.

Kamp

Ons kamp is altijd met alle takken samen er op uit trekken. Givers en Jonggivers gaan de volledige 11 dagen op kamp, Woudlopers 9 dagen, Welpen 7 dagen en Kapoenen 5 dagen. De Jin beslissen zelf hoelang en wanneer ze op kamp gaan (meestal naar het buitenland). We vertrekken met de trein en keren terug met de trein, met halverwege het kamp een bezoekdag, waarop welpen en kapoenen elkaar aflossen. Woudlopers, jonggivers en givers gaan dus heen en terug met de trein, en kapoenen en welpen gaan heen/terug met de trein en worden opgehaald/gebracht op bezoekdag. We proberen de kampdata altijd zo snel mogelijk door te geven, maar de locatie en het thema houden we nog even geheim!

• ma
    do

Scoutskamp 2024

De kampdata voor ons scoutskamp in 2024 zijn bekend!

• Kapoenen: 21 tot 25 juli
    • Welpen: 15 tot 21 juli
    • Woudlopers: 17 tot 25 juli
    • Jonggivers: 15 tot 25 juli
    • Givers: 15 tot 25 juli
  • ma
    2025
    do
    2025

Scoutskamp 2025

De kampdata voor ons scoutskamp in 2025 zijn bekend!

• Kapoenen: 27 tot 31 juli
    • Welpen: 21 tot 27 juli
    • Woudlopers: 23 tot 31 juli
    • Jonggivers: 21 tot 31 juli
    • Givers: 21 tot 31 juli

Lidgeld

Het lidgeld bedraagt dit jaar € 50. Bij een inschrijving na 1 maart wordt dit verlaagd naar 25 euro.

Naast het lidgeld dat bij het inschrijven betaald moet worden, vragen we ook een sjaaltje te kopen (8€). Daarnaast zijn er door het jaar nog werkingen waar een extra centje voor nodig kan zijn, zoals een kookactiviteit, zwemmen of schaatsen (dit is meestal rond de 5€).

Omdat we willen dat écht iedereen de mogelijkheid heeft naar de scouts te komen, wijzen we graag op de mogelijkheid voor verminderd lidgeld. U kan dit aanduiden bij het inschrijven en steeds in het volste vertrouwen de groeps- of takleiding aanspreken, aarzel niet om hiervoor een mailtje te sturen naar groepsleiding@scoutsthoekske.be.

Met verminderd lidgeld wordt het inschrijvingsgeld 11,6€ (na 1 maart 5,6€), krijg je korting bij het aankopen van een scoutsuniform in de Hopper winkel en betaal je voor kampen en weekends 1/3e. Voor meer informatie over Scouting Op Maat verwijzen we je graag door naar deze pagina van Scouts en Gidsen Vlaanderen: https://www.scoutsengidsenvlaanderen.be/ouders/praktisch/lidgeld/scouting-op-maat

Inschrijven

Vanaf dit jaar werken we voor inschrijvingen met Stamhoofd, waar je makkelijk een account aanmaakt en uw kinderen inschrijft. Druk op onderstaande knop om naar de inschrijvingspagina te gaan.

Bekijk deze pdf voor uitleg over het inschrijven met Stamhoofd: inschrijven_met_stamhoofd.pdf